Nabídka vašich produktů pro relaxaci a odpočinek je poměrně široká. Můžete ji v krátkosti představit?
Jsme začínající e-shop a naše plány jsou, co se nabídky produktů týče, velké. Důležité pro nás je, aby se zákazníkům díky našim svíčkám a dalším produktům snadněji a lépe relaxovalo, abychom je podpořili v tom, že si udělají čas pro sebe a užijí si ho. Mezi prvními produkty, které uvádíme na trh, jsou vonné a esenciální svíčky, vonné difuzéry, koupelové soli, pokojové spreje, vonné vosky a zrnková káva.
Nabízený sortiment vyniká jemným, elegantním designem. Co vás při vymýšlení vzhledu vašich výrobků inspirovalo?
Motivuje nás touha spojit estetiku, funkčnost a minimalismus. Přejeme si, aby naše produkty vynikaly nejen svým designem, ale také poskytovaly uživatelům příjemný zážitek. Jednoduchost designu nám umožňuje vytvořit elegantní a čistý vzhled, který podporuje klid a jednoduchost každodenního života a my se toto snažíme co nejméně narušovat.
Jak vznikl název a logo vaší značky? Je za tím nějaká symbolika?
Název značky jsme nemuseli nijak dlouho a pracně vymýšlet. Tam jsme měli jasno hned. „Goda“ je rodinné jméno, tedy příjmení, ze strany mého tatínka. A přesně splňuje to, co značkou chceme říct. Jednoduchost, minimalismus a netradičnost.
Logo mělo splňovat ty samé atributy, a tak jsme o pomoc požádali designéra, se kterým dlouhodobě spolupracujeme při tvorbě našeho e-shopu.
Přírodní svíčky jsou velkým hitem poslední doby. Proč jste se při výrobě svíček rozhodla právě pro sójový vosk? Jaké jsou jeho výhody?
Sójový vosk se v této době stal synonymem pro zelenější, ekologičtější a kvalitnější svíčky. Jedním z důvodů je i to, že během hoření produkuje méně emisí než vosk parafínový. Další velkou výhodou sójového vosku je jeho snadná omyvatelnost.
V případě, že se dostane na nábytek nebo textilie, lze ho jednoduše vyčistit mýdlovou vodou. Má schopnost absorbovat a lépe udržovat vůni než jiné vosky, což je u vonných svíček podstatná vlastnost.
Jaké další suroviny k výrobě svíček používáte? Jak svíčky získají svou specifickou výraznou vůni?
V našich svíčkách nenaleznete nic zbytečného navíc. Je tam vosk, vonný nebo esenciální olej a knot. Všechny svíčky jsou zcela bez barviv, třpytek, perliček a jiných „pěkností“, protože víme, že vlivem tepla se z těchto přísad mohou do ovzduší uvolňovat toxické látky.
Získat specifickou, příjemnou vůni, která nevyprchá během několika hodin či dní, ale nebude tak silná, aby z ní bolela hlava, je tak trochu alchymie a neustále zkoušení a testování. Tím, že se do „práce“ zapojuje více členů rodiny, tak si můžeme dovolit si s vůněmi opravdu vyhrát a vše ladit k nejlepšímu výsledku.
Kromě samotného vosku se při výrobě svíček často řeší i knot. Z jakého materiálu je vyrobený knot ve vašich svíčkách?
Máte pravdu. I taková drobnost, jako je knot, je při výrobě kvalitní svíčky důležitá. Po vyzkoušení různých typů knotů jsme nakonec zvolili knoty z nebarvené bavlny. Tyto knoty jsou složeny z nebělené bavlny, která je jemně protkaná papírovou nití a jsou vhodné právě pro rostlinné vosky.
U svých svíček používáte dvoustěnné termo sklo. Jaké má výhody?
Dvoustěnné sklenice mají moderní a atraktivní design, spojují funkčnost s estetikou. Jsou navrženy tak, aby se vnější strana sklenice zahřívala co nejméně a zůstala relativně chladná na dotek, i když obsah uvnitř je horký.
Obsah sklenice je viditelný mezi oběma vrstvami skla, což vytváří nepřehlédnutelný vizuální efekt. Sklenici jsme záměrně opatřili jen elegantním zlatým štítkem ve tvaru pečeti, abychom nechali naše zákazníky užít si právě tohoto efektu, až si naše svíčky doma zapálí.
Po vypálení svíčky můžete sklenici dále využívat na oblíbené nápoje, na přípravu dezertů apod. A o to nám při výběru obalů hlavně šlo, aby nekončily v koši, ale i nadále sloužily.
Vybrat vhodný štítek k označení tak specifických produktů jako jsou svíčky či vonné difuzéry určitě nebylo jednoduché. Jakými vlastnostmi vás přesvědčil zrovna 3D štítek ROYALPLAST® od Rathgeberu?
Detaily hrají v našem designu jednu z klíčových rolí. Vybrali jsme krásný 3D emblém, který přidává na vizuálním dojmu a atraktivitě výrobku a ihned nás oslovil.
Dalším zajímavým efektem, kterého jsme využili i na našich štítcích, je kombinace lesklého a matného povrchu.
V budoucnu bychom rádi na další produkty otestovali i štítky v jiných barvách a další možné úpravy, jako je třeba silnější lepidlo nebo ohnutí štítků, které pak lze snadněji aplikovat na malé zaoblené obaly apod.
Řešili jste kromě designu štítku například i jeho odolnost? Musí štítek odolávat specifickým podmínkám? Například vydržet vyšší teploty, být odolný proti odloupnutí, poškrábání apod.?
Samozřejmě řešili. Minimálně u svíček je to velmi důležité. I když dvoustěnné sklenice brání prostoupení vysokých teplot do vnější vrstvy skla, přeci jen při dlouhodobějším hoření svíčky je i tato vrstva zahřátá.
Hledali jsme tedy možnost, jak neustoupit z naší představy o designu a zároveň neslevit z kvality, kterou by odlupující se, či jinak se deformující štítek, určitě nesplňoval.
Po vyzkoušení několika možností jsme nakonec zvolili právě plastové štítky ROYALPLAST® od společnosti Rathgeber, které všechny naše požadované nároky splňují. Velmi oceňujeme i dlouholeté zkušenosti společnosti Rathgeber a šířku jejich portfolia. I do budoucna vidíme možnost další spolupráce.
Téma udržitelnosti a ekologie vám je velmi blízké. Byla pro vás firemní strategie Rathgeberu, zaměřená na udržitelnost a ekologickou výrobu, rozhodujícím faktorem při výběru dodavatele značení pro vaše produkty?
Při výběru dodavatelů preferujeme společnosti, které zahrnují do svých strategií udržitelnost a ekologii, řeší enviromentální otázky a snaží se o odpovědnější podnikání.
U společnosti Rathgeber se nám povedlo nalézt spojení kvalitního produktu vytvořeného s ohledem na všechny výše uvedené faktory. A za to jsme velmi rádi.